본문 바로가기
Study/영어

패턴영어 (1) - 1일 1표현 I will take care of

by ★☆△○☆★ 2020. 11. 24.
반응형

<출처 : 픽사베이>

 

I will take care of    ...은 내가 처리할께요

 

I will take care of it                     그 문제는 내가 처리할께

I will take care of the baby           내가 아기를 돌볼께

I'll take care of this disagreement   이견 조정은 내가 할께

 

  A.  1. 제가 책임지고 밤에 문을 닫을게요.

       2. 당신이 웨이터에게 팁을 남겨놓으신다면 점심값은 제가 낼게요.

   

       1. I will take care of closing up for the night.

       2. I will take care of the lunch bill, of you leave a tip for the waiter.

 

B.   남자 : 내가 당신 문제들을 처리해 줄게요.

     Man : Let me take care of your things for you

 

     여자 : 당장 어떻게 해야 할 지 몰랐는데 너무 다행입니다.

     Woman : That would be great, as I feel lost right now.

 

     남자 : 모든 게 제자리로 돌아오면 전화드리죠

     Man : I will call you when everything is in order.

 

     여자 : 당신이 제 제안을 지지해준다면 회의에서 빌을 상대하는 건 제가 처리하죠

     Woman : I will take care of Bill at the meeting as long as you back me up on my proposal.

 

     남자 : 그건 문제 없어요

     Man : That's not a problem.

 

     여자 : 좋아요, 글면 저는 빌에게 그 사업건에 대해서는 손을 때라고 설명할께요.

     Woman : Good, then I'll explain to Bill that he's no longer working on the project.

 

 - A.1항  Close up 은 '문을 닫다'라는 표현

        2항  leave a tip for  '~에게 팁을 남겨놓다'

 

 이 표현은 제가 회사에서 일하면서 많이 사용할 수 있는 표현이겠네요.

 자주 입에 붙도록 사용해봐야 겠습니다.

 

 '영어' 꾸준하게만 하자

 

반응형

댓글